Vanzarile la electronice si electrocasnice au crescut cu 5% fata de 2012. Ce cumpara romanii
Romanii prind din nou curaj sa isi cumpere electronice si electrocasnice. Au cheltuit pe ele 700 de milioane de euro in prima jumatate a acestui an, cu aproape 5% mai mult decat in 2012.
In marile magazine de profil telefoanele mobile clasice au disparut de pe rafturi si au fost inlocuite de smartphone-uri.
Echipamentele de telecomunicatii au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, de 17%, si asta datorita vanzarilor de smartphone-uri, care sunt dotate si cu camere foto performante.
Si daca ai un astfel de telefon in buzunar ce rost mai are rost sa iti cumperi alt aparat foto? Asa ca vanzarile de camere compacte au scazut cu un sfert.
Desi nu poti vorbi la ele ca la un telefon inteligent, tabletele au fost extrem de cautate, mai ales ca devin tot mai accesibile.
In domeniul IT tabletele au avut cel mai de succes. Numarul unitatilor vandute s-a triplat fata de anul trecut, dar valoarea totala a fost doar dubla, un semn bun ca preturile in acest domeniu au scazut considerabil.
O crestere de aproape 5% au avut si vanzarile de electrocasnice mari, in special cele incorporabile - plite, cuptoare, masini de spalat rufe. In schimb valoarea frigiderelor si masinilor de spalat rufe a crescut, chiar daca numarul lor a scazut usor.
Tot mai multi romani aleg sa cumpere electrocasnice din gama de varf, cu preturi mai mari. Asta inseamna ca a crescut ponderea frigiderelor cu sistem 'No Frost', iar la masini de spalat au fost preferate cele din clasa A plus plus, cu consum foarte mic de energie electrica.
Cifrele de vanzari provin din studiul trimestrial GfK TEMAX Romania pentru bunurile de folosinta indelungata.